همه چیز درباره شبکه

www.supnet.mihanblog.com به دوستان خود بگویید

همه چیز درباره شبکه

www.supnet.mihanblog.com به دوستان خود بگویید

فرق بین وی پی ان و تانل چیست؟ (DEFRENCE BETWEEN VPN AND TUNNEL)

VPN و TUNNEL

VPN (شبکه مجازی اختصاصی) و تونل زنی تکنیکهایی هستند که امکان اتصال رمز شده بین کامپیوتر شما و یک کامپیوتر دیگر را فراهم میکنند. آن کامپیوتر ممکن است متعلق به شرکت شما، یک فرد مورد اعتماد یا یک سرویس تجاری VPN باشد. تونل زنی یک جریان داده خاص را با یک پروتکل رمزنگاری ارائه میکند، و در نتیجه اطلاعاتی که در تونل مبادله میشوند برای سایرین غیر قابل خواندن نخواهد بود. استفاده از VPN ها در شرکتهایی که کارمندان آنها از خانه و از طریق اینترنت به اطلاعات حساس و محرمانه شرکت دسترسی دارند، بکار میرود.

استفاده از VPN یا انواع دیگر تونلها برای رمز کردن اطلاعات، راه حل مناسبی برای اطمینان از اینکه کسی به جز شما و افراد مورد اعتمادتان به اطلاعات دسترسی ندارند، میباشد. تاثیر دیگر اینکار اینست که کل اطلاعاتی که مورد دسترسی شما قرار میگیرد از دید استراق سمع کننده یا مسدود کننده دسترسی، یکسان بنظر برسد. از آنجا که بسیاری از شرکتهای بین المللی از VPNاستفاده میکنند، کمتر احتمال میرود که اتصال VPN مسدود شود.

در این تکنیکها یک تونل از کامپیوتر شما به کامپیوتر دیگری در اینترنت ایجاد می شود. داده شما از طریق این تونل در وب به مقصد منتقل میشود. جامعیت داده و محرمانه بودن ترافیک داخل تونل با استفاده از رمز نگاری اعمال میشود.

vpn_en.png 

ادامه مطلب ...

تلفن اینترنتی voip چیست و چگونه کار میکند؟



تلفن اینترنتی چیست و چگونه کار میکند؟

آیا میدانید که سرویس تلفن اینترنتی از اینترنت بجای خطوط تلفنی معمولی برای ارسال صدا سود میجوید؟ در تلفن اینترنتی، معمولا تلفن فعلی تان را به یک جعبه کوچک وصل میکنید که شرکت تلفن اینترنتی بشما میدهد و سپس این جعبه را به خط اینترنت باند پهن تان (کابلی یا دی.اس.ال) وصل میکنید. بعد درست مانند تلفن معمولی، گوشی را برداشته و بعد از شنیدن صدای بوق نمره گیری میکنید تا با شخص مورد نظرتان صحبت کنید. با این تلفن میتوانید به هر کسی در هر کجای دنیا که تلفن دارد زنگ بزنید. بعضی از شرکتها تلفن نرم افزاری دارند که دستگاه کامپیوتر شما را تبدیل به تلفن میکند و شما میتوانید با اتصال گوشی و دهنی به پورت یو.اس.بی کامپیوتر از آن مانند تلفن استفاده کنید. ادامه مطلب ...