همه چیز درباره شبکه

www.supnet.mihanblog.com به دوستان خود بگویید

همه چیز درباره شبکه

www.supnet.mihanblog.com به دوستان خود بگویید

IPV6چیست؟

IPV6چیست؟

● نگاهی به نسل بعدی پروتکل اینترنت

احتمالا در خیلی از مقاله ها و در سایتهای مختلف تکنولوژی و فناوری درباره آینده عجیبی که در آن همه وسایل اعم از PC ، PDA گرفته تا تلفن سلولی (موبایل) ، اتومبیل ، یخچال و به طور کل لوازم خانگی که به اینترنت وصل می شوند مطالبی را خوانده اید. برای مثال شما تصور کنید که از خانه خود برای انجام یک سفر به کشوری خارجی اعزام شده اید و شخصی در نبود شما بسته ای را برای شما می آورد و زنگ خانه شما را می زند در حالی که شما کیلومترها از خانه خود دور هستید و ناگهان تلفن همراه شما زنگ می خورد و دوربینی که در جلوی درب منزل خود نصب کرده اید تصویر شخص مورد نظر را بر روی تلفن همراه شما نمایان می سازد و مشاهده می کنید که بسته ای را برای شما آورده اند ، از همان جا درب منزل خود را باز می کنید و با سیستم های صوتی به او می گویید که بسته را داخل منزل بگذارد و درب را بسته و قفل می نمایید و همه این کارها را به صورت از راه دور و به صورت Remote انجام می دهید.

ادامه مطلب ...

امنیت بر روی شبکه

امنیت بر روی شبکه

برای تامین امنیت بر روی یک شبکه، یکی از بحرانی ترین و خطیرترین مراحل، تامین امنیت دسترسی و کنترل تجهیزات شبکه است. تجهیزاتی همچون مسیریاب، سوئیچ یا دیوارهای آتش.

اهمیت امنیت تجهیزات به دو علت اهمیت ویژه‌ای می‌یابد :

الف) عدم وجود امنیت تجهیزات در شبکه به نفوذگران به شبکه اجازه می‌دهد که‌ با دستیابی به تجهیزات امکان پیکربندی آنها را به گونه‌ای که تمایل دارند آن سخت‌افزارها عمل کنند، داشته باشند. از این طریق هرگونه نفوذ و سرقت اطلاعات و یا هر نوع صدمه دیگری به شبکه، توسط نفوذگر، امکان‌پذیر خواهد شد.

ب) برای جلوگیری از خطرهای DoS (Denial of Service) تأمین امنیت تجهزات بر روی شبکه الزامی است. توسط این حمله‌ها نفوذگران می‌توانند سرویس‌هایی را در شبکه از کار بیاندازند که از این طریق در برخی موارد امکان دسترسی به اطلاعات با دور زدن هر یک از فرایندهای AAA فراهم می‌شود. ادامه مطلب ...

سخن روز

وقتی انسان آنقدر ثروتمند شد که بتواند هر چه دلش می خواهد بخرد ، می بیند معده اش بیمار است و همه چیز را هضم نمی کند . شاتو بریان

اطلاعات کامل درباره Android

اطلاعات کامل درباره Android آندروید سیستم عامل گوگل برای گوشی های موبایل

Android

Android

Android به زبان ساده سیستم عاملی است برای دستگاه های موبایل و گوشی های هوشمند که توسط بیش از ۳۰ کمپانی معروف پشتیبانی می شود که توسط گوگل ساخته شده است. آندروید اوپن سورس (open source) است و توسعه دهندگان می توانند با استفاده از Android SDK برنامه های مختلفی برای این سیستم عامل بنویسند. در واقع آندروید بستری را فراهم می کند تا برنامه نویسان بتوانند هرچه سریعتر و بهتر برنامه هایی بسازند که از تمام ویژگی های یک گوشی هوشمند استفاده کند. آندروید به معنای واقعی “باز” (=Open) است، یعنی برنامه نویس می تواند از تمام قدرت یک تلفن همراه استفاده کند. آندروید امکان استفاده از توابع داخلی گوشی موبایل همچون شماره گیری، فرستادن SMS یا استفاده از دوربین گوشی را به برنامه نویسان می دهد تا بتوانند اپلیکیشن های قدرتمند و کاربردی برای کاربران بسازند.

تمام برنامه ها برای آندروید یکی اند. آندروید فرقی میان یک برنامه third-party و توابع هسته سیستم عامل در اجرا نمی گذارد و هر دو می توانند دسترسی مساوی به قابلیت های گوشی داشته باشند. گوشی هایی که سیستم عامل آندروید را خواهند داشت به کاربرشان اجازه می دهند تا از تمام قابلیت های یک گوشی هوشمند بهره ببرند. کاربران این گوشی ها به معنای واقعی می توانند دستگاه خود را بر اساس سلیقه ی خود تغییر دهند و محیط سیستم عامل گوشی خود را سفارشی و شخصی سازی کنند. حتی کاربران می توانند برای گوشی تعیین کنند که عکس هایشان با چه برنامه ای باز شود.


ویژگی ها و خصوصیات آندروید
آندروید تمامی تکنولوژی های اتصال Connectivity شامل GSM/EDGE, CDMA, EV-DO, UMTS, Bluetooth و Wi-Fi را پشتیبانی می کند.
آندروید از فرمت های مختلف فایل های مالتی مدیا مثل MPEG-4, H.264, MP3, AAC, AMR, JPEG, PNG, GIF پشتیبانی می کند.
SMS, MMS و XMPP فرم هایی هستند که آندروید برای ارسال پیغام های متنی یا همان SMS از آن ها پشتیبانی می کند.
مرورگر موجود در آندروید بر اساس فریم ورک اوپن سورس WebKit توسعه یافته است.
SQLite نرم افزاریست که برای ذخیره داده ها و مدیریت بانک های اطلاعاتی سبک در آندروید در نظر گرفته شده است.
ماشین مجازی جاوا Java Virtual Machine  در آندروید به صورت پیش فرض تعبیه شده است. تمام برنامه های آندروید باید به زبان جاوا نوشته شوند. البته این نسخه از JVM برای دستگاه های موبایل بهینه شده است.
ابزارهای مختلف آندروید برای توسعه دهندگان به راحتی در دسترس است و توسط شرکت گوگل پشتیبانی می شوند. این ابزارها شامل کتابخانه ها، خطایاب، شبیه ساز گوشی و یکم پلاگین برای اکلیپس است.
آندروید از سخت افزارهای مختلف همچون GPS و دوربین های متنوع پشتیبانی می کند.
تصاویر و فایل های گرافیکی بوسیله OpenGL پردازش می شوند که کیفیت بالاتری خواهند داشت.

توسعه برنامه های کاربردی در آندروید سریع، راحت و لذت بخش است

گوگل دسترسی آسان به ابزارهای سودمند و کتابخانه های بسیاری را برای توسعه و تولید برنامه های کاربردی مبتنی بر آندروید فراهم کرده است، که برنامه نویسان می توانند با استفاده از آن ها هرچه سیع تر و راحت تر برای آندروید برنامه تولید کنند. این ابزارها شامل خطایاب، شبیه ساز گوشی، کتابخانه ها، اسناد، کدهای نمونه و یک پلاگین برای اکلیپس است. برنامه نویسی برای آندروید به زبان جاوا انجام می گیرد. توابع خود آندروید نیز با استفاده از جاوا پیاده سازی شده اند. آندروید فقط قادر است کدهای مدیریت شده Managed Codes را اجرا کنید و قادر به اجرای کدهای Native نخواهد بود.

آندروید سیستم عاملی بر اساس لینوکس

این سیستم عامل بر اساس هسته سیستم عامل لینوکس توسعه یافته است. در واقع مدیریت و بهینه سازی حافظه، ارتباط با سخت افزار و سرویس های سیستم، امنیت، مدیریت پردازش ها و مدیریت منابع دستگاه موبایل را هسته لینوکس انجام می دهد و آندروید فقط لایه ایست که ارتباط میان کاربر و سیستم عامل را برقرار می کند. این لایه نرم افزاری بوسیله جاوا پیاده سازی شده است و به همین علت قادر به اجرای کدهای Native نخواهد بود. آندروید همانند لینوکس اوپن سورس خواهد بود و توسعه دهندگان بیشماری بر روی آن کار می کنند.

با چه نرم افزاری برای آندروید برنامه بنویسیم؟

همانطور که قبلاً گفتم برنامه نویسی برای آندروید بوسیله زبان جاوا انجام می شود. گوگل جهت راحتی برنامه نویسان پلاگینی برای Eclipse ارائه داده که آن ها بتوانند با استفاده از قدرت اکلیپس برای آندروید برنامه تولید کنند. شما ابتدا باید Eclipse را دانلود کنید که در پست های آینده برنامه ی Eclipse را برای دانلود آماده می کنم.  بعد از این در قسمت پروژه های اکلیپس گزینه ای به نام Android اضافه خواهد شد که می توانید با استفاده از آن به زبان جاوا و با قدرت اکلیپس برای آندروید برنامه بنویسید.

SEO چیست؟

یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند. بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید. اهمیت این موضوع از انجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده میکنند.

شاید بتوان گفت که تقریبا همه افرادی که با وب آشنایی هر چند کمی دارند، حداقل یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند. بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید. اهمیت این موضوع از انجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده میکنند.

ادامه مطلب ...

سخن روز

بدبختی تنها در باغچه ای که خودت کاشته ای می روید...

امنیت کامل در برابر ویروس Autorun.inf

امنیت کامل در برابر ویروس Autorun.inf با نرم افزار GGreat USB AB

با گسترش استفاده از درایو های USB باعث انتقال راحت تر ویروس ها هم شده اند. و شما احتمالا با  ویروسی به اسم Autorun.inf برخورد کرده اید ویروسی که وقتی وارد ویندوز ما شود گسترش می یابد و در همه درایو های ما پراکنده می شود.

حالا ما در این پست نرم افزار مفیدی را به شما معرفی می کنیم تا در برابر ویروس Autorun.inf سیستم خود را ایمن سازید و در برابر این ویروس امنیت کامل را داشته باشد و این ویروس به سیستمتان منتقل نشه.

نرم افزار GGreat USB Antibody امکان سنجش امنیت درایو USB ، کول دیسک ، حافظه های سیار ، دوربین عکاسی و تلفنهای همراه را به شما می دهد.

شما توسط این ابزار می توانید فایلهای مخرب را در فایل معروف Autorun.inf یافته و آنها را حذف کنید. همچنین می توانید از آلوده شدن این فایل توسط ویروسها جلوگیری کنید.

GGreat USB Anti Body

GGreat USB Anti Body

این نرم افزار رایگان می باشد و شما می توانید آن را از ادامه مطلب دریافت کنید.

حجم: ۲ مگابایت

پسورد فایل زیپ: www.exabyte.ir

دانلود GGreat USB Anti Body

GPRS در تلفن همراه

GPRS در تلفن همراه



GPRS در تلفن همراه


GPRS که مخفف عبارت General Packet Radio Service است، اکنون در بیش‌تر تلفن‌های همراه در جهان وجود دارد و بخشی از مجموعه فن‌آوری‌هایی است که برای نزدیک‌تر کردن شبکه‌های نسل دوم تلفن همراه به کارایی شبکه‌های نسل سوم طراحی شده‌اند تا ‌آن‌ها را قادر سازد اطلاعات را بسیار سریع‌تر ارسال و دریافت کنند.

در حالی که شبکه‌ی GSM (نسل دوم) برای مکالمات صوتی عالی به شمار می‌رود اما در زمینه‌ی ارسال و دریافت داده‌ها محدود شده و تلفن‌های GSM از یک فن‌آوری به نام Circuit Switched Data - CSD - برای ارسال اطلاعات استفاده می‌کنند.

تلفن‌های GSM برای استفاده از این فن‌آوری لازم است قبل از ارسال اطلاعات (مانند برقراری یک تماس صوتی) ارتباط ویژه‌ای را با شبکه برقرار کنند که تا ۳۰ ثانیه زمان می‌برد و به محض اتصال به شبکه اطلاعات ارسال یا دریافت می‌شوند و کاربر باید برای مدت زمانی که آنلاین بوده پول پرداخت کند اما سرعت انتقال اطلاعات نسبتا کند است.

اما GPRS که از عبارت General Packet Radio Service (سرویس‌ بسته‌های رادیویی)، گرفته شده روش ارتقای تلفن‌های نسل دوم (۲G) به شمار می‌رود تا ‌آن‌ها را قادر سازد اطلاعات را بسیار سریع‌تر ارسال و دریافت کنند.

تلفن‌های همراه با اتصال به سرویس GPRS به اینترنت متصل هستند و می‌توانند اطلاعات را فوری و با سرعت بالاتری منتقل کنند که معمولا بین ۳۲ تا ۴۸ کیلوبایت بر ثانیه است و کاربر برخلاف شبکه GMS در GPRS براساس مقدار اطلاعاتی که منتقل کرده پول پرداخت می‌کند به علاوه مزیت اضافی GPRS این است که اطلاعات می‌توانند همزمان با انجام مکالمه صوتی منتقل شوند.

ادامه مطلب ...

روشهای ماندگاری در تجارت الکترونیک

روشهای ماندگاری در تجارت الکترونیک

یکی از مهمترین پیامدهای جهانی شدن، افزایش رقابت در اقتصاد بین المللی است. زیرا در این شرایط، همواره با کاهش هزینه های حمل ونقل، رشد حیرت انگیز فناوری اطلاعات و گسترش روزافزون تجارت الکترونیک، به حداقل رسیدن محدودیتهای جغرافیایی و رشد رقابت روبه‌رو خواهیم بود که درنتیجه ، کارایی اقتصاد بین المللی افزایش خواهدیافت. در این میان، مهمترین پیامد جهانی شدن بر اقتصاد کشورها، رشد تجارت الکترونیک است که عناصر آن بازار الکترونیک، تبادل الکترونیک داده و تجارت اینترنتی بوده، مبین ارتباط تنگاتنگ بین فناوری اطلاعات و ارتباطات با فرایندهای بازار ومدیریت است. پرسشی که در اینجا مطرح می شود این است که: آیا هر کسب و کاری که پا به عرصه تجارت الکترونیک می گذارد، موفق می شود؟ یا اینکه آیا تضمینی برای کسب و کارهای وارد شده به عرصه تجارت الکترونیک وجود دارد؟ آمارهای به دست آمده، داوری در این زمینه را ساده تر می سازد. برای مثال در ایتالیا، در سال ۲۰۰۰ بیش از ۱۲۰ بازار الکترونیکی فعال بودند، در حالی که سه سال بعد این رقم به چهل رسید و تنها نیمی از آنها به نقطه سر به سر رسیدند. این روند در دیگر کشورهای اروپایی و آمریکا نیز وجود داشته است (Ordanini, et al, ۲۰۰۴).
بنابراین در این مقاله سعی شده است تا با ارائه یک طبقه بندی از عوامل تاثیر گذار در موفقیت تجارت الکترونیک، این عوامل را از دو دیدگاه کلان و خرد مورد بررسی قرار داده و باید گفت که این دو دیدگاه، مکمل یکدیگر بوده و توجه به هر یک از این عوامل، بدون در نظر گرفتن دیگری، درصد تضمین موفقیت در این عرصه را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.

ادامه مطلب ...

از بین بردن ویروس win32.sality با یک نرم افزار کم حجم

از بین بردن ویروس win32.sality با یک نرم افزار کم حجم

Win32.sality

Win32.sality

احتمالا تا بحال با این ویروس معروف برخورد کرده اید. ویروسی که بسیار مزاحم است و چندین نقطه ی مهم ویندوز از کار می اندازد. از آن جملا می توان به غیر فعال شدن Task Manager و Registry ویندوز اشاره نمود و همچنین اجازه نمی دهد به سایت های آنتی ویروس و فایل های اجرایی و آپدیت آنتی ویروستان اعمال کنید.

این ویروس فایلی با پسوند SYS در شاخه ی System/Driver ایجاد می کند و این ویروس در ویندوز های مبتنی بر NT فعالیت میکند که از جمله ویندوز های XP , 2000 , 2003 و NT می باشد.

یکی از خطر های بزرگی که در ویروس Win32 sality این است که با اتصال به اینترنت و وارد شدن به سرور سایت هایی که فایل آلوده پخش می کنند ، مجموعه ای از فایل های ویروسی و آلوده را در سیستم شما دانلود می کند. Virus Win32.sality بعضی وقت ها هم Folder Option را از کار می اندازد و همچنین سیستم شما هم قادر به بوت شدن از محیط Safe Mode نمی باشد.

ما در اینجا نرم افزاری را آماده کردیم که دیگر از شر این ویروس مزاحم راحت شوید. نرم افزار بسیار کم حجم Killer Sality با حجم ۱۵۳ کیلو بایت را دریافت و اجرا کنید و کمی صبر کنید تا نرم افزار عملایت Scan را بر روی سیستم شما انجام دهد و پس از اتمام بررسی کامل ویروس win32.sality از سیستم شما به کل نابود می شود.

دانلود نرم افزار Killer Sality برای از بین بردن ویروس Win32.sality

حجم فایل: ۱۵۳ کیلوبایت | ۱۵۳ KB